آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

رینوپلاستی بدون جراحی

بینی عضوی است که به عنوان مرکز صورت و زیبایی شناخته می شود و باید مکمل چشم ها، گونه ها و سایر اعضای صورت باشد. اگر بینی با سایر اجزای صورت نامتناسب به نظر می رسد، می توان از تغییر شکل آن برای درمان این مشکل استفاده کرد. اگر تمایل دارید شکل بینی خود را بهبود ببخشید اما نمی خواهید جراحی پلاستیک انجام دهید، لیفت بینی بدون جراحی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. در واقع این تکنیک یک عمل زیبایی است که با استفاده از پرکننده های پوستی می تواند به طور موقت شکل بینی شما را بهبود بخشد.

رینوپلاستی بدون جراحی چیست؟

لیفت بینی غیر جراحی روشی عالی برای ایجاد تغییرات و اصلاحات جزئی در بینی شماست. با این حال، اگر به دنبال تغییرات چشمگیر و طولانی مدت هستید، ممکن است برای جراحی بینی سنتی مناسب تر باشید. رینوپلاستی بینی غیر جراحی می تواند به بینی شما حجم دهد، اما نمی تواند آن را کوچکتر کند. بسیاری از مردم نگران این هستند که پرکننده های پوستی بینی آنها را به طور غیر طبیعی بزرگ نشان دهد. اما وقتی به درستی انجام شود، می‌تواند بینی شما را متعادل ‌تر و متناسب‌ تر با بقیه اجزای صورت نشان دهد. همچنین این روش نمی تواند بینی شما را باریک کند، اما در بسیاری از موارد می تواند برآمدگی ها را صاف کند و بینی شما را متقارن تر نشان دهد. از پرکننده های پوستی می توان برای تغییر شکل بینی بدون جراحی استفاده کرد. بسیاری از فیلرهای صورت حاوی اسید هیالورونیک (HA) تولید شده توسط بدن هستند. تحقیقات نشان می دهد که تزریق ژل HA می تواند گزینه مناسبی برای تغییر شکل بینی بدون جراحی باشد. همچنین این تزریق ‌ها می‌ توانند نقایص جزئی پس از جراحی بینی را در بیماران اصلاح کنند.

آیا رینوپلاستی غیر جراحی می تواند کاری را انجام دهد که جراحی انجام می دهد؟

در مقایسه با رینوپلاستی سنتی، لیفت بینی غیر جراحی محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال، با رینوپلاستی غیر جراحی، بینی شما را نمی توان کوچکتر کرد و نتایج فقط تا چند ماه باقی می ماند. در این روش پرکننده های پوستی می توانند به طور موقت برآمدگی ها را صاف کرده و ویژگی های خاصی را اصلاح کنند.
رینوپلاستی غیر جراحی در صورتی برای شما مناسب باشد که بخواهید:
◽ به بینی خود حجم دهید.
◽ نوک بینی خود را تقویت کنید.
◽ توده ها یا برجستگی ها را صاف کنید.
◽ برآمدگی روی پل بینی خود را استتار کنید.
◽ کجی بینی را به میزان کم صاف کنید.

قبل از رینوپلاستی غیر جراحی چه اتفاقی می افتد؟

قبل از هر کاری شما با پزشک ملاقات خواهید کرد تا در مورد اهداف زیبایی با او صحبت نمایید. پزشک از شما می پرسد که می خواهید چه تغییری در بینی ایجاد کنید و یا چگونه ظاهر بینی خود را بهبود بخشید. همچنین ممکن است برای کمک به برنامه درمانی شما از بینی شما عکس بگیرند. برخی از افراد کاندیدای لیفت بینی غیرجراحی نیستند. در چنین مواردی پزشک می تواند گزینه درمانی مناسب برای این افراد را به درستی نشان دهد.

لیفت غیر جراحی بینی چگونه عمل می کند؟

در رینوپلاستی غیر جراحی، از پرکننده های پوستی برای تغییر شکل بینی استفاده می شود. فیلرهای پوستی حاوی یک ماده ژل مانند (معمولاً اسید هیالورونیک) هستند که وقتی درست به زیر پوست شما تزریق می شوند، حجم می دهند. هنگامی که این روش به صورت هنرمندانه توسط یک پزشک دارای مجوز و با تجربه انجام می شود، نتایج چشمگیری را به همراه دارد که تا چندین ماه دوام می آورد.

در حین عمل چه رخ می دهد؟

در طی لیفت بینی بدون جراحی، پزشک معمولا از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست شما استفاده می کند. در مرحله بعد، پزشک فیلر پوستی را به نواحی خاصی روی بینی شما تزریق می کند تا به نتایج دلخواه برسد. در برخی موارد نیز، پزشک ممکن است به جای فیلر پوستی از تزریق سم بوتولینوم استفاده کند. کل این روش معمولاً 45 دقیقه یا کمتر طول می کشد و ممکن است در طول این فرآیند کمی احساس فشار یا نیشگون گرفتن کنید.

ماندگاری نتایج لیفت بینی غیر جراحی چقدر است؟

نتایج عمل بینی بدون جراحی موقتی است. ماندگاری آنها بر اساس ماده تزریقی مورد استفاده و عوامل دیگری همچون خود بیمار متفاوت است. اکثر بیماران اعلام می کنند که ماندگاری نتایج حاصل از این عمل 9 تا 12 ماه می باشد.

بعد از رینوپلاستی غیر جراحی:

به دنبال رینوپلاستی بدون جراحی، اکثر افراد عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی و حساسیت در ناحیه درمان را تجربه می کنند. این علائم معمولا فقط یک یا دو روز طول می کشد. عوارض جانبی اضافی ممکن است شامل موارد زیر باشد: • تورم. • کبودی. • حالت تهوع. • مهاجرت (زمانی که مواد پرکننده به مناطق دیگر مهاجرت می کنند).

مزایای این روش چیست؟

بارزترین مزیت این تکنیک این است که بسیاری از افراد می توانند بدون جراحی پلاستیک به نتایج دلخواه برسند. مزایای دیگری نیز وجود دارد. مثلا: • درمان کمتر از یک ساعت طول می کشد. • هیچ زمان استراحتی لازم نیست. • نتایج فوری هستند. • تغییرات برگشت پذیر هستند. • هیچ برش یا جای زخمی وجود ندارد.

آیا رینوپلاستی بدون جراحی ایمن است؟

معمولا تمامی روش های زیبایی با خطراتی مخصوص به خود همراه هستند، اما از آنجایی که بینی شما عروقی (پر از رگ های خونی) و نزدیک به چشم است، رینوپلاستی غیر جراحی نسبت به سایر روش های پرکننده پوستی تخصصی تر و پیچیده تر است. این کار باید توسط یک متخصص مجاز مانند جراح پلاستیک انجام شود تا از عوارض احتمالی مانند تب، تاری دید، افزایش قرمزی یا تورم، عوارض عروقی، نکروز بافتی (مرگ) و از دست دادن بینایی جلوگیری شود.

پر کننده های پوستی مناسب برای لیفت غیرجراحی بینی:

Voluma

Voluma یکی از رایج ترین درمان های پرکننده پوستی برای تغییر شکل غضروف بینی بدون جراحی است. فیلر حاوی HA است و حجم گونه ها و مرکز صورت را بازیابی می کند. هنگامی که از Voluma برای تغییر شکل بینی استفاده می شود، می تواند نتایجی را ارائه دهد که تا دو سال ماندگاری دارند.

Radiesse

Radiesse نیز یک پرکننده پوستی مبتنی بر HA است. از Radiesse می توان برای درمان چین های بینی در قسمت پایینی صورت استفاده کرد. همچنین می تواند چین و چروک های اطراف بینی را اصلاح کند تا به بیمار کمک کند تا ظاهر صورت خود را احیا نماید.

بوتاکس:

تحقیقات نشان می دهد که بوتاکس می تواند برای تغییر شکل بینی بدون جراحی نیز استفاده شود. تزریق بوتاکس می تواند به طور موقت ناهنجاری های کوچک بینی را اصلاح کند که در غیر این صورت به ظاهر صورت آسیب می رساند. بوتاکس همچنین دارای عوارض بسیار کمی هستند.

چه نواحی از بینی را می توان بدون جراحی درمان و لیفت کرد؟

برای درمان هر یک از مشکلات زیر می توان از جراحی بینی بدون جراحی استفاده کرد: • برآمدگی روی بینی • افتادگی نوک بینی • نوک بینی پیازی • عدم تقارن جلویی یک لیفت بینی بدون جراحی می تواند نوک بینی، اطراف و پل بینی را درمان کند. مواد تزریقی را می توان در هر ناحیه از بینی اعمال کرد و برای تغییر شکل آن استفاده کرد.

کلام آخر:

بینی نقشی حیاتی در ظاهر کلی صورت افراد دارد. اگر بینی نسبت به سایر اجزای صورت کج یا خیلی بزرگ یا کوچک به نظر برسد، می تواند جلوه ای از ظاهر صورت را بگیرد. در حالی که رینوپلاستی سنتی شامل بریدن پوست و تغییر شکل غضروف است، نسخه غیر جراحی آن نیاز به درمان های تزریقی دارد. قبل از عمل غیر جراحی بینی، پزشک از بی حسی موضعی روی بینی بیمار استفاده می نماید. پس از بی حس شدن، پزشک تزریق را می تواند بر اساس نیاز بیمار در اطراف بینی و داخل پل بینی انجام دهد. کل فرآیند رینوپلاستی غیر جراحی بین 15 تا 45 دقیقه طول می کشد. پس از درمان، بیمار می تواند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرد.

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3