آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

روش های لیفتینگ صورت

امروزه با توسعه علم پزشکی دیگر لازم نیست با بالا رفتن سن، ظاهر جوانی خود را پشت سر بگذارید. در دستان یک جراح زیبایی ماهر و با تجربه، می‌توانید توسط جراحی لیفت صورت با تأثیرات زمان و پیری مقابله کنید و ظاهر جذاب و جوان خود را که از سال‌ ها قبل به یاد دارید، بازیابی کنید. حتی می توانید علائم اولیه پیری را قبل از ظهور برطرف کنید. در ادامه با روش های لیفتینگ صورت بیشتر آشنا شوید.

جراحی لیفت صورت چیست؟

جراحی لیفت صورت، که به عنوان ریتیدکتومی نیز شناخته می‌ شود، بافت ‌های صورت را لیفت و سفت می ‌کند تا ظاهری جوان‌تر به‌طور طبیعی به چهره بازگرداند. اغلب گفته می‌شود که انجام لیفت صورت باعث می ‌شود «ساعت را به عقب برگرداند» و به بیمار کمک می‌کند شبیه یک نسخه جوان‌تر از خودش به نظر برسد. ریتیدکتومی با از بین بردن پوست اضافی، افتادگی، صاف کردن چین‌های عمیق و بلند کردن و سفت کردن بافت‌های عمیق صورت، می‌تواند به بیمار کمک کند نه تنها جوان‌تر، بلکه «بهتر و زیباتر» به نظر برسد.

چرا به لیفت صورت فکر کنیم؟

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی می کند و بافت های صورت حجم خود را از دست می دهند. در نهایت، این امر منجر به افتادگی پوست در قسمت پایین صورت، چین و چروک عمیق و پوست شل در گردن می شود. در حالی که این یک بخش طبیعی از افزایش سن است، بیمارانی که از این علائم پیری آزار می‌ بینند ممکن است لیفت صورت را راه‌حل خوبی بدانند.

انتخاب جراح زیبایی

ریتیدکتومی یک روش پیچیده است که نیاز به دانش گسترده در آناتومی صورت، مجموعه ای از مهارت های بسیار خاص از تکنیک های جراحی، و یک دید عالی برای آگاهی کامل از جزئیات زیبایی دارد. همه پزشکانی که جراحی زیبایی انجام می دهند در دوره رزیدنتی خود آموزش جراحی لیفت صورت را نمی بینند، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب جراح لیفت صورت، تمامی موارد را به خوبی بررسی نمایید. هنگام مشاوره با جراحان زیبایی، در مورد آموزش و تجربه خاص آنها در جراحی زیبایی صورت صحبت کنید. همچنین، بدانید که هر کدام چند عمل لیفت صورت انجام داده‌اند و حتماً در طول جلسه مشاوره خود به تعداد زیادی از عکس‌های قبل و بعد از آن نگاه کنید. این کار به شما کمک می‌کند سبک زیبایی ‌شناسی یک جراح زیبایی را درک کنید. مردانی که به جراحی لیفت صورت فکر می کنند باید مطمئن شوند که جراح زیبایی تجربه انجام لیفت صورت برای بیماران مرد را دارد. چرا که آناتومی صورت مردانه منحصر به فرد است و نیاز به رویکردی آگاهانه دارد.

روش های لیفتینگ صورت:

جراحی لیفت صورت با توجه به نیازهای بیمار فردی است و جراح زیبایی تکنیک های خود را بر این اساس تنظیم می کند. در ادامه با روش های مختلف لیفت صورت آشنا می شوید:

مینی لیفت صورت:

بیمارانی که درجات خفیفی از افتادگی پوست را نشان می دهند، اغلب کاندیدهای خوبی برای مینی لیفت صورت هستند. مینی لیفت صورت یک روش کمتر تهاجمی است که به جراح زیبایی اجازه می‌دهد تا بافت‌های عمیق صورت را از طریق برش‌های کوتاه‌تر (که معمولاً در امتداد خط موی بالای هر گوش و یا در چین‌های طبیعی که اطراف گوش قرار دارند) سفت کند. از طریق این برش ‌ها، بافت‌ های ساختاری اطراف گونه‌ها بلند شده و سفت می‌شوند تا افتادگی پوست بهبود یابد، خط فک اصلاح شود و ظاهر صورت جوان‌ شود. بسته به مورد، مینی لیفت صورت ممکن است با استفاده از بی حسی موضعی همراه با آرامبخش یا بیهوشی عمومی انجام شود. جراح زیبایی شما بهترین گزینه را برای نیازهای فردی شما توصیه می کند. یک مینی لیفت صورت می تواند به شما کمک کند تا علائم ناخوشایند پیری را قبل از اینکه بیش از حد مشخص شوند برطرف کنید و نیاز به جراحی گسترده تر را برای چندین سال به تعویق بیندازید.

لیفت استاندارد صورت:

لیفت صورت استاندارد یا سنتی، که به عنوان تکنیک سیستم عضلانی آپونورتیک سطحی (SMAS) نیز شناخته می شود، به طور کامل به پیری متوسط تا پیشرفته در ناحیه میانی صورت و گردن می پردازد. این جراحی نسبت به مینی لیفت صورت گسترده تر است، بنابراین زمان بهبودی بیشتری نیاز دارد و نتایج چشمگیرتر هستند. جراح از طریق برش هایی که درست در پشت خط مو قرار دارد (از نزدیک شقیقه ها و اطراف جلوی گوش شروع می شود و در چین های طبیعی پنهان می شود) لیفت صورت را انجام می دهد، همچنین جراح زیبایی می تواند بافت های عمیق تر زیر پوست را جا به جا کند و پوست اضافی را برای صاف کردن چین و چروک های پوست از بین ببرد و افتادگی پوست را درمان کند.

لیفت صورت عمیق:

در طی این روش لیفت صورت، جراح بافت‌ها و ساختارهای عمیق‌تر صورت، از جمله ماهیچه‌ها را تغییر می‌دهد. این امر به جراح اجازه می دهد تا بدون کشیدن محکم پوست به لیفتینگ دقیق تری دست یابد و در نتیجه حداکثر نتایج را در عین حفظ ظاهر طبیعی به دست آورد. جراحان لیفت صورت عمیق ممکن است پدهای چربی را در گونه‌ها تغییر دهند و ظاهر ناحیه میانی صورت را بلندتر کنند.

در حین لیفت صورت چه اتفاقی می افتد؟

تکنیک دقیقی که یک جراح زیبایی در طول ریتیدکتومی استفاده می‌کند به عوامل متعددی از جمله آناتومی و اهداف شخصی بیمار، میزان لیفت صورت (مینی در مقابل استاندارد)، و اینکه آیا عمل دیگری همان زمان انجام می‌شود یا خیر، بستگی دارد. لیفت صورت معمولاً با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می‌شود، البته بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌ بخش ممکن است در برخی از روش‌های کم ‌وسعت استفاده شود. پس از ایجاد برش های اولیه، پوست از بافت همبند و عضلات زیرین جدا می شود. این کار به جراح زیبایی اجازه می‌دهد تا بافت‌های عمیق‌تر صورت را تغییر دهد و پایه محکم‌تری برای پوست ایجاد کند. سپس، پوست اضافی برداشته می‌شود و پوست باقی ‌مانده به آرامی روی بافت‌های تازه جوان ‌شده‌ی صورت قرار می‌گیرد و بدون اینکه پوست بیش از حد سفت شود، کانتوری صاف‌تر و جوان‌تر به صورت می‌دهد.

آیا می توان یک لیفت صورت غیر جراحی انجام داد؟

اگر مایلید از انجام لیفت صورت با جراحی خودداری کنید (یا اگر قبلاً لیفت صورت انجام داده اید و به دنبال راهی برای حفظ نتایج خود هستید) تعدادی گزینه مفید و کم تهاجمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. البته باید بدانید این درمان‌های غیرجراحی نمی‌توانند افتادگی پوست را از بین ببرند یا بافت‌ها را تغییر دهند. روش های رایج لیفت صورت غیر جراحی در حال حاضر عبارتند از:

لایه برداری پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر می تواند خطوط ظریف و چین و چروک را صاف کند. این روش با اصلاح لکه های ناشی از سن و اسکار آکنه، می تواند رنگ و کیفیت پوست را بهبود بخشد. درمان های لیزری بسته به عمق پوستی که می خواهید درمان کنید، می تواند ساینده یا غیر ساینده باشد.

Renuvion

Renuvion پوست شل و بافت های زیر پوستی را با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی (RF) و پلاسمای هلیوم سفت می کند. ترکیب RF و پلاسما به جراح شما این امکان را می‌دهد تا توانایی‌های گرمایش و سرمایش Renuvion را دقیقاً تنظیم کند و اطمینان حاصل کند که بافت‌ها تا دمای مطلوب برای انقباض گرم می‌شوند و در عین حال ایمنی و راحتی بیمار حفظ می‌شود. به علاوه، انرژی RF Renuvion تولید کلاژن را در عمق پوست تحریک می‌کند تا پوست سفت‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. Renuvion را می توان روی ابرو، گونه های پایین، خط فک، گردن و ناحیه چشم برای سفت شدن کامل صورت اعمال کرد.

Forma

در این روش از انرژی فرکانس رادیویی (RF) برای بلند کردن، رنگ کردن و صاف کردن پوست صورت و گردن با گرم کردن لایه‌های زیر پوستی بافت استفاده می‌کند. این گرما باعث تولید کلاژن در درم می شود تا پوستی سالم تر به نظر برسد که طی ماه های بعد از درمان بهبود می یابد.

اولتراپی

اولتراپی از انرژی اولتراسوند برای سفت کردن لایه های عمیق پوست و ماهیچه های زیرین صورت و گردن استفاده می کند. این کار با شروع “نئوکلاژنز” عمل می کند، فرآیندی که بدن را تحریک می کند تا پروتئین های کلاژن را برای رشد پوست جدید سالم بازسازی کند. اکثر بیماران 2 تا 3 ماه پس از درمان اولتراپی تفاوت قابل توجهی در کیفیت پوست خود مشاهده می کنند.

میکرونیدلینگ RF

این روش توسط سوزن‌های ریز روی لایه‌های سطحی پوست اعمال می‌شوند تا «آسیب‌های میکرو» ایجاد کند که این آسیب باعث می‌شود پوست خودش را ترمیم کند. این تکنیک میکرونیدلینگ را با اعمال انرژی RF بر روی پوست صورت و گردن، گرم کردن درم عمیق برای تحریک رشد کلاژن جدید و فیبر الاستین در اعماق درون، برای پوستی محکم‌تر و صاف‌تر که طی ماه‌های بعد به بهبود ادامه می‌دهد، یک قدم جلوتر می‌برد.

پرکننده های پوستی:

پرکننده‌های تزریقی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های غیرجراحی برای جوان‌سازی صورت هستند که به بیماران برای چندین دهه کمک کرده است که زمان را به عقب برگردانند. فیلرها به صورت استراتژیک به زیر پوست تزریق می شوند تا حجم از دست رفته گونه ها، شقیقه ها، لب ها، زیر چشم ها و چین های بینی را جایگزین کنند و تقارن صورت را تقویت کنند. یک ارائه دهنده ماهر از فیلرهای مختلف برای تقویت نواحی مختلف صورت استفاده می کند.

بوتاکس

وقتی نوبت به کاهش موقت چین و چروک های پویا می رسد (آنهایی که در اثر حرکات صورت ایجاد می شوند)، بوتاکس قابل شکست نیست. بوتاکس برای صاف کردن خطوط گلابلار، چین های افقی پیشانی، خطوط اخم، پنجه کلاغی و خطوط لب عمودی به صورت تزریق می شود. همچنین می‌توان آن را به عضله ماستر تزریق کرد تا خط فک باریک‌تر و کانتورتر به نظر برسد. بوتاکس اغلب با تزریق فیلرهای پوستی برای یک تغییر کامل بدون جراحی همراه است. نتایج معمولاً 3 تا 4 ماه باقی می ماند.

تزریق چربی:

برای بیمارانی که خواهان نتایج طولانی مدت هستند، یک جراح ماهر می تواند چربی های ناخواسته بدن را از شکم، پهلوها یا ران ها از طریق لیپوساکشن جمع آوری کرده و آن را به گونه ها، شقیقه ها یا زیر چشم ها تزریق کند تا حجم صورت را بازیابی کند. تزریق چربی (یا انتقال چربی) نتایج نیمه دائمی را ارائه می‌کند که می‌تواند برای سال‌ها دوام داشته باشد، و آن را به روشی ایده‌آل برای بیمارانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند از جراحی لیفت صورت اجتناب کنند، اما می‌خواهند نتیجه دائمی‌تری نسبت به پرکننده‌های پوستی داشته باشند.
بسیاری از این روش‌ها را می‌توان با یکدیگر یا با جراحی‌های مختلف زیبایی صورت، مانند جراحی لیفت پلک یا لیفت ابرو، برای سفت‌کردن بهینه بافت و جوان‌سازی پوست ترکیب کرد.

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3