آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

کانتورینگ بینی

خیلی ها دوست دارند که بینی زیبا و کوچک به اصطلاح بینی قلمی داشته باشند. اولین چیزی که برای رسیدن به بینی دلخواه به ذهن افراد می‌رسد انجام عمل های جراحی زیبایی است. خیلی ها فکر می‌کنند که فقط با عمل های جراحی می‌توانند به بینی زیبا برسند ولی اینطور نیست.
این روز ها با پیشرفت علم و دسترسی وسیع تر به امکانات این امکان فراهم شده که با روش های ساده تر به آرزو ها رسید. برای رسیدن به بینی دلخواه می‌توان از روش کانتور بینی استفاده کرد. و اینکه آیا کانتور بینی یا کانتورینگ بینی چیست علامت سوال هایی در ذهن ایجاد می‌کند. از شما می‌خواهیم که با ما همراه شوید تا برایتان توضیح دهیم کانتورینگ بینی چیست.

کانتورینگ بینی چیست؟

واضح است که امروزه عمل های زیبایی در میان زنان و مردان بسیار فراگیر و شناخته شده هستند ؛ این را هم می دانیم که جراحی بینی عنوان پر طرفدارترین عمل را به خود اختصاص داده است. تقریبا همه متقاضیان نسبت به کلیات این عمل زیبایی آگاهی نسبی دارند. اما در این مقاله از سایت دکتر محمدحسین کره ای به وجه دیگر از این پروسه پرداخته شده که امری تخصصی بوده و به نسبت دیگر ابعاد عمل ، کمتر به آن توجه شده است. کانتور لاین بینی ، تکنیکی در عمل رینوپلاستی است که می توان گفت بخش زیادی از فرم جدید بینی و جذابیت و زیبایی آن را به خود اختصاص داده است.

منظور از کانتورینگ بینی ایجاد دو خط یکسان و متقارن در دو سمت دورسال بینی (Nasal dorsal) است که در حقیقت ظاهر آن را زاویه سازی می کند و موجب می شود که وجه های مختلف بینی بسیار بهتر در معرض دید قرار بگیرند.

منظور از خط بینی چیست ؟

لاین بینی یا همان خط بینی، خطوطی هستند که در امتداد استخوان بینی و کناره های آن کشیده می شوند. به طور معمول وقتی از زاویه پیشانی به بینی نگاه می کنید ، با کمی دقت متوجه دو خط قوس دار خواهید شد که از بالای گودی چشم شروع شده و با گذر از ریشه بینی (radix) تا نوک بینی ادامه پیدا می کند.

علاوه براین ، دو خط کانتور دیگر بینی نیز از کناره ها کشیده می شوند که به عبارتی در راستای استخوان جانبی و استخوان جانبی فوقانی امتداد یافته اند. اهمیت کانتور لاین بینی در این است که منجر می شود بینی حالت مثلثی شکل خود را حفظ کند و زمانی که از روبرو در معرض دید قرار می گیرد ، دو خط صاف ایجاد شده بر روی دورسال بینی ، زیبایی آن را دو چندان می کند.

نکته : از خوش فرم بودن نوک بینی نباید غافل شد. برای اینکه کانتور لاین بینی کامل و عالی انجام شود ، تمام قسمت های آن باید به درستی اصلاح شوند تا بهترین نتیجه بدست آید. به طور مثال اگر خطوط زیبا در دو سمت استخوان بینی ایجاد شوند اما در ناحیه تحتانی ، یعنی نوک بینی آن طور که باید فرم و زاویه مناسبی نداشته باشد ، مشخصا زیبایی حاصل از کانتور بینی توجه کمتری را جلب می کند.

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3