آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

انواع لیزرهای جوانسازی پوست

انواع لیزرهای جوانسازی پوست، پوست یکی از ارگان های بسیار حیاتی و مهم بدن می باشد. با گذر زمان و افزایش سن، پوست دچار پیری و مشکلات زیادی می شود. امروزه افراد زیادی به دنبال زیبایی و جوانسازی پوست صورت خود می باشند. یکی از روش هایی جوانسازی پوست که نظر همه را به خود جلب کرده بازسازی پوست بالیزر می باشد. ازروش های دیگر جوانسازی پوست، جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال است. آیا شما هم به فکر زیبایی صورت خود هستید؟ آیا با روش های جوانسازی پوست صورت آشنایی دارید؟ با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا با انواع روش های جوانسازی پوست صورت با لیزر آشنا شوید.

لیزر جوانسازی پوست چگونه عمل می کند؟

لیزرهای جوانسازی پوست با ایجاد حرارت، سبب تحریک کلاژن سازی پوست می شوند. پرتوهای لیزر پس از برخورد به پوست به لایه زیرین پوست نفوذ می کند و با تحریک سلول برای کلاژن سازی، لایه های پیر پوست را از بین برده و آن ها را با لایه های پوست جوان و تازه جایگزین می کند. در نتیجه پوست شاداب تر و جوانتر می شود و اثرات پیری، چین و چروک ها و ضایعات پوستی درمان می شوند. این روش توسط بی حسی موضعی و در مدت زمان 30 دقیقه الی 2 ساعت انجام می شود. 

مزایای لیزر جوانسازی پوست

◽ روشی موثر برای درمان چین و چروک پوست می باشد.
◽ باعت استحکام و روشن شدن پوست می شود.
◽ برای رفع جای زخم، سوختگی، آکنه و جوش بسیار مناسب است.
◽ نیازی به برش، جراحی و بیهوشی ندارد.
◽ پوست را صاف می کند و حالت طبیعی به آن می بخشد.
◽ نیازی به طی کردن دوران نقاهت طولانی ندارد.
◽ خطوط ظریف دور چشم، پیشانی و دهان را درمان می کند.
◽ ترک های ناشی از بارداری یا چاقی لاغری را از بین می برد.
◽ جوانی و طراوت را به پوست باز می گرداند.
◽ خال یا هر نوع ضایعه پوستی دیگر را از بین می برد.
◽ آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی را رفع می کند.

انواع لیزرهای جوانسازی پوست

لیزر co2 فراکشنال

لیزر co2 فرکشنال یکی از دستگاه هایی است که در سال های اخیر برای جوانسازی پوست کاربرد زیادی پیدا کرده است. این دستگاه با تحریک کلاژن سازی روند پیری پوست را به تعویق می اندازد. همچنین برای درمان جای جوش و اسکار بسیار موثر می باشد. تعداد جلسات لیزر برای پوست صورت 3 یا 4 بار در ماه باید می باشد. برای برداشتن خال از این دستگاه به صورت دقیق و بدون اشتباه و بدون اینکه جای لکی باقی بماند نیز استفاده می شود. در یک جلسه می توان خال های صورت یا هر قسمتی از بدن را برداشت. چربی و کیست های زیر پوستی را نیز به راحتی می توان با دستگاه لیزر فرکشنال از بین برد. یکی از نکات مهم مراقبت از پوست پس از انجام لیزر استفاده از ضدآفتاب و همچنین کرم های ترمیم کننده می باشد و بعد از یک ماه نیز برای ترمیم پوست می توان به پزشک مربوطه مراجعه کرد. از دیگر راه های جوانسازی پوست می توان به هایفوتراپی اشاره کرد.

دستگاه لیزر c & b

دستگاه لیزر c & b دارای دو طول موج مختلف می باشد. هندپیس اوریجینال دستگاه دارای طول موج 1440 نانومتر می باشد. با عمق نفوذ بیشتر باعث تحریک کلاژن سازی و جمع شدن منافذ پوست می شود. نحوه درمان با کرم بی حسی موضعی که حدود 40 دقیقه روی صورت مراجعه کننده باقی می ماند و کاملا بدون درد و قابل تحمل می باشد.

لیزر CO2

یکی موثرترین و روش های درمان استفاده از لیزر CO2  می باشد. انرژی گرمایی ساطع شده از این لیزر جهت محدود کردن کلاژن هایی که در درم های تحتانی پوست قرار دارد، استفاده می شود. پس از انجام لیزر با استفاده از این روش سطح پوست نرم و محکم می شود. از این لیزر در درمان جای جوش و خال  و زگیل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لیزر اربیوم

با استفاده از لیزر اربیوم خطوط سطحی و چین و چروک های که خیلی عمیق نیستند درمان می شود و لایه های نازک پوست از بین می رود. این روش مناسب افرادی است که دارای پوستی تیره می باشند. همچنین از این لیزر در درمان چین و چروک های ریز پوستی بسیار مناسب است. مواردی که با استفاده از این لیزر می توان آن ها را درمان کرد عبارتند از:

◽ بهبود منافذ باز صورت
◽ ترک های ناشی از بارداری
◽ درمان جای جوش و اسکار
◽ درمان لک های مقاوم به درمان

آیا لیزر درمانی ایمن است؟

استفاده از لیزرها علاوه بر داشتن فواید بسیار مانند دریافت نتیجه و بهبودی سریع در مدت زمان کوتاه می تواند عوارضی را هم به دنبال داشته باشد اما با انتخاب درست پزشک و نوع دستگاهی برای فرد در نظر گرفته می شود این عوارض به حداقل رسیده و نباید موجب نگرانی شود. به هر حال بعد از انجام لیزر برخی عوارض کوتاه مدت ممکن است در پوست ایجاد شود که به مرور زمان از بین می رود:

◽ خارش
◽ قرمزی و سرخ شدن پست
◽ تورم
◽ کبودی

هزینه جوانسازی پوست با لیزر

عوامل مختلفی در برآورد هزینه نهایی جوانسازی پوست با لیزر تاثیرگذار هستند و به نوع لیزر، دستمزد پزشک، میزان مشکل پوستی شما، تعداد جلسات، منطقه جغرافیایی کلینیک و … بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه دقیق جوانسازی پوست با لیزر با ما در ارتباط باشید.

چه زمانی می توان فعالیت بدنی و ورزش را از سر گرفت؟

شما باید حداقل یک هفته پس از عمل از ورزش خودداری کنید. پس از این دوره، ممکن است بتوانید ورزش های سبک مانند پیاده روی و یوگا را انجام دهید. از هر کاری که به صورت شما فشار وارد می کند، مانند وزنه برداری یا ورزش های سنگین، باید تا زمانی که پزشکتان آن را بلامانع بداند، اجتناب کنید.

 

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3