آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی

برخی از افراد لیفت صورت با نخ و تزریق چربی را با هم قیاس می کنند که کدام روش می تواند موثر باشد؟ آیا لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لیفت صورت و تزریق چربی با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. چرا که هیچ گزینه درمانی دیگری جایگزین جراحی لیفتص ورت نخواهد شد. با روی کار آمدن روش لیفت صورت بدون جراحی از جمله لیفت صورت با نخ این روش طرفداران زیادی یافته است که به دنبال گزینه های غیرجراحی با کیفیت و دوام روش ها جراحی هستند. اما این سوال پیش می آید که آیا نتایج یکسان خواهد بود؟

لیفت صورت عمل جراحی کشیدن پوست صورت

جراحی لیفت صورت یک روش تهاجمی برای حذف پوست های اضافی و شل شده در ناحیه صورت می باشد. این روش شامل برداشتن پوست اضافی صورت با جراحی برای از بین بردن چین و چروک و افتادگی است. برش ها به گونه ای استراتژیک ایجاد می شوند که به راحتی قابل مشاهده نیستند، معمولاً در خط مو یا اطراف گوش، بسته به اینکه در کدام ناحیه از صورت می خواهید لیفت کنید. پس از ایجاد برش، جراح متخصص پوست اضافی را با جراحی خارج می کند، پوست را به موقعیت جدید خود می کشد و برش را می بندد. لیفت صورت با نخ نیز همانند روش جراحی لیفت صورت با هدف لیفتینگ و بالا کشیدن پوست صورت انجام می شود با این تفاوت که در این روش نیازی به روش های جراحی نیست و با استفاده از انواع نخ لیفت صورت بدون نیاز به جراحی و باقی ماندن جای زخم انجام می شود. پس از گذشت مدتی نخ ها در زیر پوست از بین می روند و نتیجه لیفتینگ صورت مشاهده می شود. روش لیفت صورت با نخ یک روش کم تهاجمی است که به بیماران اجازه می دهد تا به سرعت به روال عادی روزانه خود بازگردند. لیفت با نخ همچنین می تواند با فیلرهای پوستی، انتقال چربی و سایر درمان های پوستی برای جوانسازی کامل پوست ترکیب شود.

تزریق چربی برای جوانسازی صورت

روش تزریق چربی به صورت یک روش کم تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت می باشد. در این روش با تزریق چربی به نقاط مناسب توسط پزشک متخصص شلی پوست برطرف می شود. افرادی که طرفدار روش های جراحی برای لیفتینگ صورت و کشیدن پوست صورت نیستند اغلب روش های تزریقات زیبایی را به جراحی ها ترجیح می دهند. با این حال باید تفاوت های این رو روش را نیز بدانید و مقایسه کنید.

تفاوت لیفت صورت با تزریق چربی

همانطور که می دانید لیفت صورت با جراحی یا بدون جراحی و تزریق چربی به صورت دو روش متفاوت هستند که هردو با روند درمانی متفاوتی منجر به جوانسازی پوست صورت می شوند. در ادامه می خواهیم به تفاوت این دو روش با یکدیگر بپردازیم.

روند درمان

لیفت صورت یک روش جراحی است و نیاز به ایجاد برش بر روی پوست دارد. این برش ها اغلب در صورت امکان به صورت استراتژیک ایجاد می شوند، بنابراین به راحتی قابل مشاهده نیستند. اما در روش لیفت صورت با نخ نیازی به برش نیست زیرا نخ ها با استفاده از کانول زیر پوست قرار می گیرند. هیچ پوست اضافی در طول عمل لیفت صورت با نخ برداشته نمی شود و نتایج را ظریف تر و طبیعی تر جلوه می کند. هدف هر دوی این گزینه های درمانی رفع نشانه های پیری و تقویت اعتماد به نفس است.

ماندگاری نتایج

جراحی لیفت صورت به دلیل برداشتن پوست اضافی از صورت، اغلب تا حدود ده سال ماندگاری دارد. نتایج روش لیفت صورت با نخ اغلب بین 12 تا 24 ماه دوام دارند، بنابراین در مقایسه با لیفت صورت، ماندگاری بسیار کمتری دارند. طول عمر نخ ها بر اساس نوع نخ و شلی پوست قبل از عمل متفاوت است. گزینه تزریق چربی به صورت یک گزینه غیرجراحی کم تهاجمی است، که به عنوان جایگزینی برای نتایج کوتاه مدت است.

زمان بهبودی

لیفت صورت با جراحی نیاز به زمان بهبودی طولانی تری دارد، حدود دو هفته زمان می برد تا بهبودی کامل خود را بدست بیاورید و به دلیل بیهوشی در حین عمل نیاز هست که بعد از اتمام جراحی شخصی همراه شما باید و شما را تا منزل همراهی کند در حالی که بیهوشی لیفت با نخ در عرض چند ساعت از بین می رود و شما می توانید تقریباً بلافاصله به روال عادی خود بازگردید. تورم مورد انتظار پس از نخ ها در عرض 2 تا 3 روز ناپدید می شود. اما در روش تزریق چربی به صورت نیازی به بیهوشی نمی باشد و بعد از تزریق می توانید به خانه بروید و فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید. تنها نکات مراقبتی که پزشک متخصص به شما توصیه می کند را باید رعایت کنید.

تفاوت در هزینه

روش لیفت صورت یک روش تهاجمی با جراحی استو به دلیل استفاده از تجهیزات جراحی، بیهوشی، مراقبت های بعد از جراحی و … هزینه متفاوتی نسبت به تزریق چربی دارد. بنابراین لیفت صورت و تزریق چربی را می توان از نظر هزینه آنها متفاوت دانست.

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3