آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

تزریق ژل چانه و فرم دهی چانه

چانه در یک سوم پایینی صورت قرار دارد و یکی از مهم ترین قسمت های صورت افراد است؛ اما گاهی در صورت برخی از افراد این قسمت نامتقارن بوده و با بقیه بخش های صورت تعادل ندارد. اگر چانه خیلی عقب و خارج از خط با بقیه قسمت های صورت بود، روش های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد. یکی از این روش‌ها جراحی چانه است که به دلیل خطرات ناشی از عمل، تغییرات دائمی و نارضایتی از شکل چانه و همچنین عوارض ناشی از عمل، خیلی از مردم زیر بار انجام آن نمی روند؛ اما یک راه بسیار کم خطر و سریع برای حل این مشکل، تزریق ژل چانه و فرم دهی چانه است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

تزریق ژل چانه برای فرم های مختلف صورت

تزریق ژل برای ایجاد تقارن با بهبود تعادل صورت و شکل چانه استفاده می شود. این روش جدید بسیار آسان است و نتیجه بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. این راه درمانی بدون بریدگی و خونریزی بوده و به آرامی در اطراف ناحیه چانه یا خط فک ژل تزریق می شود. اگر این افراد از شکل چانه خود ناراضی هستند یا عواملی مانند افزایش سن باعث تخریب بافت نرم چانه و عقب رانده شدن چانه شود، می توان از روش ایمن تری مانند ژل استفاده کرد. پرکننده‌های گونه یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی است که اگر در شرایط مناسب انجام شود، می‌ تواند نتایج رضایت‌بخش و ماندگاری داشته باشد.

زاویه سازی چانه با تزریق ژل

یکی از راه های ساده و بدون درد در صورت بدون جراحی استفاده از پرکننده های ژل برای گونه و چانه است. این راه یک روش ساده است که فقط باید تحت نظر پزشک یا متخصص زیبایی انجام شود. زمانی که ژل را در فک پایین پر می کنند، صورت برجسته شده و باعث جدا شدن فک از گردن و زیبا شدن استایل شما می شود. برای تنظیم زوایای صورت با تزریق ژل، پرکننده فک و گونه که اغلب حاوی اسید هیالورونیک است، به ناحیه تزریق شده حجم داده و تولید کلاژن را تحریک می کند. به این ترتیب افتادگی پوست در این نواحی از بین می رود و حجم استخوانی خط فک بزرگتر به نظر می رسد که در نهایت صورت فرد را زاویه دارتر از قبل خواهد کرد.

مزایای تزریق ژل به چانه

شکل دادن به چانه با تزریق ژل می تواند موارد زیر را بهبود بخشد:

۱- بهبود فرم چانه:

تزریق ژل به چانه می تواند شکل چانه را نسبت به سایر قسمت های صورت خوش فرم کرده و اگر چانه کوچک باشد این مشکل را حل کند.

۲- بهبود طول چانه:

برخی افراد طول چانه بسیار کوتاهی دارند که با تزریق کردن ژل به چانه قابل تغییر است.

۳- تعیین تقارن چانه:

اگر فردی چانه های ناهموار و بد فرم داشته باشد، با شکل دادن به چانه می توان این موضوع را اصلاح کرد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل چانه

یکی از مهم ترین عوامل در کاهش عوارض این روش مراقبت های بعد از تزریق است. با رعایت این نکات می توان عوارض این روش درمانی را به حداقل برسانید.

بعضی از مراقبت های بعد از تزریق کردن ژل به چانه عبارتند از:

۱- استفاده نکردن از مواد آرایشی حداقل یک روز
از آنجایی که نواحی تزریق شده به زمان کافی برای بهبود نیاز دارند، سعی کنید تا یک روز پس از انجام این عمل از آرایش خودداری کنید. این کار باعث می شود که این نواحی سریعتر بهبود یابند.

۲- شست و شو مرتب دست‌ها
از آنجایی که افراد معمولاً عادت دارند صورت خود را با دست لمس کنند، بهتر است مرتباً دست های خود را با مواد ضدعفونی کنند. در غیر این صورت ممکن است بدون این که خودتان متوجه شوید میکروب ها و باکتری ها به نواحی تزریق شده نفوذ کرده و باعث عفونت شوند.

۳- انجام ندادن فعالیت‌های ورزشی
سعی کنید دو تا سه روز به باشگاه نروید و فعالیت بدنی سنگین انجام ندهید؛ زیرا ورزش های سخت باعث تعریق بدن و کندی روند بهبودی می شود.

۴- استفاده از کرم‌های مخصوص رفع کبودی
برای جلوگیری از کبودی طولانی مدت در ناحیه تزریق ژل چانه بهتر است از کرم ضد کبودی استفاده کرد. البته این کرم ها را باید متخصص پوست برایتان تجویز کند.

۵- خوابیدن به پشت
زمانی که دراز می کشید یک بالشت زیر سر خود گذاشته و حتما سر را بالا نگه دارید، زیرا خوابیدن روی شکم یا پهلو به ناحیه فک و چانه فشار وارد می کند.

۶- خودداری از مصرف برخی داروها
قبل از مراجعه به کلینیک مدتی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید. قرص هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن خون را رقیق می کنند و در صورت تزریق می توانند باعث خونریزی شوند.

۷- مصرف نکردن الکل
نوشیدن الکل بدن را کم آب می کند، فشار خون را بالا می برد و به این نواحی آسیب می رساند؛ بنابراین تا حد امکان از نوشیدن الکل خودداری کنید.

با انجام کارهای فوق، علاوه بر تسریع در بهبودی، می توانید نتایج تزریق را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. بهبود خود به خود محل تزریق معمولاً ۲ روز طول می کشد، بنابراین مراقبت کوتاه مدت است اگر شما همین توصیه های ریز و ناچیز را با دقت رعایت کنید.

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3