آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

آشنایی با انواع نخ‌های لیفت

لیفت یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات پوستی، رفع چین و چروک‌ها و ایجاد تغییرات دلخواه در صورت و چهره است. در بسیاری از مراکز درمانی از لیفت برای ایجاد تغییرات دلخواه در چهره زیباجویان استفاده می‌شود. گفتنی است که ایمنی بودن این روش دستیابی به زیبایی باعث شده است تا در سراسر جهان افراد زیادی متقاضی لیفت باشند. گفتنی است که برای لیفت از انواع نخ‌های لیفت استفاده می‌شود. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع نخ‌های لیفت به دست آورید، مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

انواع نخ‌های لیفت

نخ‌های مورد استفاده بر ای لیفت انواع مختلفی دارند که هر کدام از نظر ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دارای یکسری تفاوت‌ها با یکدیگر هستند. در ادامه به معرفی هر یک از این نخ‌ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت:  

نخ Tightening Thread

نخ Tightening Thread یکی از حساس‌ترین و ظریف‌ترین انواع نخ‌های لیفت است که بیشتر برای حالت دادن به قسمت‌هایی از صورت و چهره که بسیار حساس هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این نخ پروتئینی برای رفع افتادگی‌های پلک و دور چشم استفاده می‌شود. گفتنی است که از این نخ در برخی مواقع برای رفع چین و چروک‌های پوستی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که کار کردن با این نخ بسیار حساس است و تنها پزشکان حرفه‌ای می‌توانند با آن کار کنند.

نخ بخیه‌های معلق یا نخ سیلوئت

یکی از بهترین انواع نخ‌های لیفت که به سرعت جذب بدن می‌شود و نتایجی فوق‌العاده را حاصل می‌کند، نخ سیلوئت است. این نخ بیشتر برای ایجاد تغییر در ابرو، لبخند و اصلاح فک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نخ که از جنس اسید پلی لاکتیک است در ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شود و از قیمتی متوسط برخوردار است. گفتنی است که این نخ‌ها استریل و بهداشتی هستند و توسط بافت‌های بدن قابل تجزیه می‌باشند.

نخ‌های خاردار یا نخ کاگ و نخ لنگری

نخ خاردار یکی از پرطرفدارترین انواع لیفت است که از نظر ظاهری با سایر نخ‌های موجود در بازار متفاوت است. به عبارت دیگر می‌توان گفت هیچ تفاوت قابل‌توجهی بین جنس و کیفیت این نخ با سایر نخ‌های موجود وجود ندارد؛ اما آنچه که باعث تمایز آن نسبت‌ به سایر نخ‌های بازار شده‌ است ظاهر خاردار آن است که به بافت‌های پوستی می‌چسبد و استحکام بالاتری دار‌د. همین موضوع باعث می‌شود تا زمانی که نیاز باشد نخ لیفت چسبندگی بالایی ایجاد کند و کلاژن سازی را تحریک کنند مورد استفاده قرار گیرد. از این نخ مستحکم و مقاوم برای لیفت سینه، باسن و رفع چین‌ و چروک‌های صورت و لبخند استفاده می‌شود.

نخ امبدینگ

نخ امبدینگ یکی از مهم‌ترین نخ‌های چربی سوزی بازار است که تقریبا ۳ هفته طول می‌کشد جذب بدن شود. این نخ برای کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌خواهند علاوه بر ایجاد تغییر در صورت از شر چربی‌های اضافی نیز خلاص شوند. گفتنی است که این روش برای چربی سوزی تمامی قسمت‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نخ‌های نرم یا معلق

یکی از انواع نخ‌های لیفت که به دلیل نرمی و لطافت بالا بیشتر برای ایجاد تغییر در افرادی که پوستی نرم و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد، نخ نرم یا معلق است. گفتنی است که این نخ توانایی چندانی در کلاژن‌سازی ندارد. به همین دلیل کمتر برای جوانسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر تنها برای ایجاد تغییر در افرادی که دارای افتادگی پوستی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نخ‌های پیچ‌دار

نخ پیچ‌دار یکی از انواع نخ‌های لیفت است که برای حجم‌دهی به صورت بسیار مناسبند. برخی از افراد دوست دارند علاوه بر لیفت قسمت‌های مختلفی از صورت خود را حجم دهند. در چنین شرایطی بهترین نخ لیفت، نه لیفت پیچ‌دار است. این نخ که از چندین نخ تشکیل شده است به دور سوزن می‌پیچد و زیر پوست کشیده می‌شود تا حفره‌ها را پر کند.

نخ‌های لیفت جذبی

منظور از نخ‌های لیفت جذبی، نخ‌هایی کاملا سازگار است که در مدت زمانی کوتاه جذب بدن می‌شوند. گفتنی است که جذب این نخ توسط بدن هیچ گونه آسیبی به فرد وارد نخواهد کرد. همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای استفاده از این لیفت شده است.

نخ‌های لیفت غیرقابل جذب

یکی دیگر از انواع نخ لیف که استفاده از آن کم‌تر توسط پزشکان دیده می‌شود، نخ لیفت غیر قابل جذب است. این نخ همان‌گونه که از نامشان نیز پیدا است با گذشت زمان جذب بدن نمی‌شود و همچنان زیر پوست باقی می‌ماند. علاقمندان پس‌ از گذشت زمان می‌توانند نخ را از پوست خود جدا کنند. گفتنی است که از این دسته نخ‌ها در موارد محدودی که نیاز به استحکام زیادی وجود دارد همچون لیفت چانه و گردن استفاده می‌شود‌.

نخ‌های لیفت ترکیبی

نخ‌های لیفت ترکیبی یکی دیگر از انواع نخ‌های لیفت هستند که هم از نخ‌های غیر قابل جذب و هم از نخ‌های قابل جذب ساخته شده‌اند. در واقع می‌توان گفت هنگام استفاده از این نخ‌ها یک قسمت به طور کامل جذب بدن می‌شود و یک قسمت دیگر برای طولانی‌ مدت زیر پوست باقی می‌ماند. افراد علاقه‌مند می‌توانند بعدها با مراجعه به پزشک این نخ را از زیر پوست خود خارج کنند.

نخ‌های تخصصی PDO

نخ پلی دی اکسان یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع نخ‌های لیفت است که در دنیای پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نخ فوق‌العاده که کاملا قابل جذب است فلامینت سنتیک ساخته شده و کوچک‌ترین عارضه‌ای برای بدن ندارد. قیمت مناسب و کیفیت بالا PDO یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن است.

مزایای استفاده از نخ‌های لیفت

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش آید این است که لیفت با نخ نسبت به سایر روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی موجود برای زیبایی چه مزایایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مزایای استفاده از نخ‌های لیفت به شرح زیرند: ● نتایج طبیعی: گفتنی است که لیفت صورت با نخ نتایجی بسیار طبیعی‌تر از سایر روش‌های جراحی لیفت دارد. همین دلیل نیز موجب محبوبیت این روش نسبت به سایر روش‌های مشابه شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که در روش‌های جراحی، پوست به طور کامل کشیده می‌شود و ممکن است انحناهای طبیعی صورت در پی این عمل از بین برود. این در حالی است که لیفت صورت با نخ این مشکل را ندارد و پوست را به طور طبیعی و با حفظ انحناهای طبیعی آن بالا می‌کشد. ● هزینه مناسب: یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای لیفت با نخ نسبت به سایر روش‌های جراحی هزینه کمتر است. ● بدون عوارض جانبی: لیفت کردن صورت با نخ هیچ گونه اثر جانبی دائمی ندارد. عوارض جانبی این روش ظرف چند روز به طور کامل از بین می‌رود. البته باید بدانید که اگر از متخصصان حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت دارند، کمک بگیرید قطعا عوارض جانبی بسیار کمی را مشاهده خواهید کرد. ● قابل استفاده در نواحی حساس: امکان استفاده از این روش برای ایجاد تغییر در پوست‌های حساس وجود دارد. گفتنی است که لیفت با نخ را می‌توان در نواحی حساس صورت نیز مانند ابرو و پلک نیز استفاده کرد. ● دوره نقاهت کوتاه: این روش برای دستیابی به زیبایی از ایمنی بالا و دوره نقاهتی کوتاه فراهم است. افراد پس از انجام لیفت می‌توانند همچون گذشته به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.

معایب استفاده از نخ‌های لیفت

لیفت نیز مانند هر روش درمانی دیگر ممکن است یکسری عوارض را با خود به همراه داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از این معایب خواهیم پرداخت: ● حساسیت: در برخی مواقع دیده می‌شود که پوست فرد پس از لیفت با نخ دچار حساسیت‌های پوستی می‌شود. ● نتایج کوتاه: نتایج حاصل از این روش بسیار کوتاه‌تر از لیفت با جراحی و روش‌های تهاجمی است. ● عدم تقارن: اگر پزشک منتخب برای انجام خدمات نخ تخصص کافی نداشته باشد، ممکن است عدم تقارن در چهره شما مشاهده شود.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی انواع نخ‌های لیفت پرداختیم و گفتیم که هر یک از این نخ‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و چرا مورد استفاده قرار می‌گیرند. لیفت یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و تغییر حالت چهره خواهد بود به شرطی که در بهترین کلینیک‌های زیبایی توسط پزشکان خبره و کاربلد انجام گیرد. در غیر این صورت ممکن است نتیجه حاصل شده دلخواه شما نباشد. ما در کلینیک دکتر کره‌‌ئی نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بهترین خدمات را به علاقه‌مندان و زیباجویان ارائه کنیم. استفاده از بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در این کلینیک باعث می‌شود تا نتایج حاصل شده از خدمات ارائه شده رضایت‌بخش باشد. قبل از مراجعه حضوری برای دریافت خدمات زیبایی از کلینیک ما بهتر است تماس برقرار کنید و نوبت بگیرید. در ادامه به معرفی آدرس‌ها و شماره تلفن‌های این کلینیک خواهیم پرداخت. آدرس: • تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 شماره تماس‌ها: • 02122301416 • 02122303360

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3

سوالات متداول

خیر؛ ماندگاری نخ با لیفت دائمی نیست. اثرات حاصل از این روش بین یک تا دو سال ماندگار خواهد بود.

نخ‌های تخصصی PDO بهترین نخ‌ها برای انجام لیفت صورت هستند.

لیفت با نخ با تحریک کلاژن‌سازی به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

هایفوتراپی نسبت به اندولیفت ماندگاری کمتری دارد. در واقع می‌توان گفت اندولیفت ۱/۵ سال و هایفوتراپی ۱ سال ماندگاری دارد.