آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

آنچه باید در مورد فیلرها بدانید

بشر از زمان‌های قدیم تاکنون به زیبایی و جذابیت خود بسیار اهمیت داده است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا زیبایی بیشتری داشته باشد. اثرات پیری و نقایص چهره خود را رفع کند و اینگونه زیباتر دیده شود. در پی انقلاب پزشکی نوین در عرصه زیبایی و پوست شاهد پدید آمدن یک روش زیبایی محبوب به نام تزریق فیلر هستیم. در چندین سال اخیر این تزریق در جهت زیباسازی و رفع نقایص ظاهری آنقدر مورد توجه قرار گرفته است که تصمیم داریم در این مطلب هر آنچه را که نیاز است در رابطه با فیلرها بدانید را برای شما بازگو کنیم.

تزریق فیلر چیست؟

فیلرها ژل‌های مخصوصی هستند که در قسمت‌های مختلف بدن تزریق می‌شوند و نقش پر کنندگی دارند. با تزریق این مواد به قسمت‌های مختلف بدن نقایص رفع و چین و چروک‌ها به میزان زیادی پوشیده می‌شود. البته این نکته را نیز باید یادآور شویم که برخی از فیبرها قابلیت کلاژن‌سازی دارند و می‌توانند با تحریک کلاژن به زیباتر دیده شدن شما کمک کنند. به بیان دیگر می‌توان گفت بافت پوست دارای ناهمواری‌های مختلفی است که ایجاد تغییر در آن‌ها می‌تواند به تغییرات ظاهری بیانجامد. مهم‌ترین هدف از تزریق ژل ایجاد تغییر در این ناهمواری‌ها و دستیابی به چهره دلخواه است.

کاربرد تزریق فیلر

کاربرد فیلرها در علم پزشکی بسیار زیاد و گسترده است به همین ناچاریم تنها برخی از این کاربردها را نام ببریم. از مهم‌ترین کاربردهای تزریق فیلر می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • رفع چین و چروک های صورت
  • رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی دست و پا
  • رفع تیرگی زیر چشم
  • فرم دهی بینی
  • فرم دهی لب
  • فرم دهی گونه
  • زاویه‌سازی فک
  • فرم دهی چونه
  • رفع نقایص باسن و سینه
  • درمان آکنه و جای جوش
  • رفع خط اخم و خنده
  • بهبود و تقویت مو
  • رفع نقایص شقیقه

انواع فیلر برای تزریق

فیلرها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها و مزایا و معایب هر کدام خواهیم پرداخت:

فیلر اسید هیالورونیک (HA)

فیلر اسید هیالورونیک را می‌توان بهترین و با کیفیت‌ترین فیلر موجود در بازار دانست که به دلیل داشتن محبوبیت بالا در اکثر کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که این فیلر یک قند طبیعی است که در بدن یافت می‌شود به همین دلیل هیچ عارضه جدی برای بدن ندارد. متاسفانه باید بگوییم که اثرات تزریق اسید هیالورونیک بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد و شما نیاز به ترمیم مجدد پیدا خواهید کرد. این فیلر محبوب و پرکاربرد همچنین هزینه مناسبی دارد و به راحتی در بازار یافت می‌شود.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات یکی از فیلمهای مصنوعی دانه بزرگ با ماندگاری حداقل ۵ ساله است که بیشتر برای پر کردن خطوط خالی مانند خط اخم مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که اگر این فیلر ماندگاری بالایی دارد اما معمولا به دلیل داشتن عوارضی شدیدتر مانند احتمال کبودی و عفونت کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت استفاده از این فیلر در کلینیک‌های زیبایی بسیار محدود است.

کلسیم هیدروکسیل آپاتایت (CaHA)

کلسیم هیدروکسیل آپاتایت یکی دیگر از مواد فیلر است که نسبت به هیالورونیک اسید دوام بیشتری دارد. این فیلر نسبت به دو فیلر قبلی کمیاب‌تر است و کاربرد کمتری نیز دارد. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین معایب این فیلر این است که نمی‌توان از آن برای تزریق در تمامی نقاط بدن استفاده کرد. کاربرد آن تنها مختص نقاطی است که چربی عمیقی دارند.

پلی لاکتیک اسید (PLLA)

پلی لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی است که در تهیه نخ بخیه نیز کاربرد دارد. فیلرهای ساخته شده با این ماده نیز مصنوعی محسوب می‌شوند و اثرات نیمه ماندگار و چندین ساله دارند. گفتنی است که این فیلر باید چندین بار در سال تزریق شود تا بتواند کلاژن سازی را تحریک و زیباجو را به هدف دلخواه خود برساند. مهم‌ترین معایب این فیلر نیاز به تکرار مکرر آن در بازه‌های مختلف برای رسیدن به اثرات نیمه ماندگار است. توجه داشته باشید که این فیلر تنها برای ایجاد تغییرات در نیمه‌های پایینی صورت مانند چانه، لب و خط لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلول‌های چربی

گاهی متخصصان سلول‌های چربی بدن خود فرد را از طریق لیپوساکشن از بدن خارج و به عنوان فیلر به بدن تزریق می‌کنند. مهم‌ترین مزیت این روش تزریق فیلر کم شدن احتمال واکنش‌های آلرژیک و ماندگاری بالای آن است اما باید بدانید که هزینه این روش بسیار بیشتر سایر روش‌های مشابه است و نیاز به بی‌حسی و بی‌هوشی دارد.

مزایای تزریق فیلر

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای شما یا هر فرد دیگری پیش آید این است که چه عواملی باعث می‌شود تا تزریق فیلر نسبت به سایر روش‌های زیبایی محبوبیت بیشتری داشته باشد؟ از مهم‌ترین مزایای تزریق فیلر می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد: ● اثرگذاری سریع ● هزینه نسبتا مناسب نسبت به سایر روش‌های زیبایی ● عدم نیاز به مراقبت‌های خاص ● دوران نقاهت کوتاه

عوارض تزریق فیلر

انجام هر روش درمانی و زیبایی با یک سری عوارض همراه خواهد بود. البته لازم است بدانید که مراجعه به پزشکان خبره می‌تواند نقش بسیار زیادی در کاهش این عوارض داشته باشد. از مهم‌ترین عوارض تزریق فیلر به نقاط مختلف بدن می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد: ● درد و کبودی پس از تزریق ● بافت مردگی ● خونریزی ناحیه تزریق ● حرکت و گلوله شدن فیلر در صورت استفاده از مواد بی کیفیت ● عفونت در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی

کاندیدای مناسب تزریق فیلر

تزریق ژل یا فیلر برای بسیاری از افراد می‌تواند مناسب باشد. تمامی کسانی که خواهان از بین بردن چین و چروک‌های ریز و درشت و ایجاد تغییر در لب، سینه، باسن، بینی هستند و می‌خواهند نقایص ظاهری خود را از بین ببرند می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر باشند. البته به شرطی که این افراد از بیماری‌های انعقادی خون رنج نبرند و در دوران بارداری و شیردهی نباشند. توصیه ما به تمامی کسانی که علاقه‌مند استفاده از فیلتر برای ایجاد زیبایی هستند این است که قبل از تصمیم‌گیری حتما با پزشک مشورت کنند و در صورتی که از بیماری خاصی رنج می‌برید، سابقه پزشکی خود را با پزشک در میان بگذارید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به معرفی فیلرها و چیستی آن‌ها پرداختیم و گفتیم که در عصر مدرن تزریق فیلر جایگاه خاص و ویژه‌ای را در عرصه زیبایی به خود اختصاص داده است. ممکن است شما هم یکی از کسانی باشید که برای زیبایی بیشتر به دنبال تزریق فیلر هستند. در چنین شرایطی به شما توصیه می‌کنیم که حتما سراغ کلینیک‌های معتبری بروید که در این زمینه فعالیت دارند. قطعا انتخاب یک پزشک خبره برای تزریق ژل می‌تواند نقش بسیار زیادی در نتایج حاصل شده داشته باشد. ما در کلینیک دکتر محمدحسین کره ای به کمک کادری متخصص با استفاده از مواد و تجهیزاتی مدرن نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر علاقه‌مند به دریافت خدمات زیبایی از متخصصان ما هستید توصیه می‌شود که قبل از هر گونه مراجعه حضوری ابتدا نوبت خود را از طریق تماس تلفنی ثبت کنید.

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3

سوالات متداول

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تزریق فیلر درد زیادی ندارد. معمولا متخصصان در هنگام انجام این روش زیبایی از بی‌حسی استفاده می‌کنند تا بیماران اذیت نشوند.

از آنجایی که فیبرها برای اهداف مختلفی تزریق می‌شوند نمی‌توان سن مشخصی را برای شروع تزریق اعلام کرد. افراد با توجه به هدف خود می‌توانند از دهه دوم و سوم زندگی خود انجام روش‌های زیبایی با فیلر را آغاز کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که تزریق فیلر همیشه با هدف کاهش چین و چروک‌ها انجام نمی‌شود. این روش زیبایی گاهی می‌تواند از بروز اختلالات پوستی و چین و چروک‌ها در سنین بالاتر نیز جلوگیری کند.
خیر. نتایج حاصل شده از تزریق فیلر دائمی نیست و با گذشت زمان اثرات آن کاهش می‌یابد و نیاز به ترمیم مجدد دارد. البته برخی فیلرها نیمه دائمی هستند و برای مدت زمانی طولانی اثراتشان قابل مشاهده است.

تاکنون هیچ شواهدی در رابطه با اثرگذاری تزریق فیلر بر روی افزایش ریسک ابتلا به سرطان مشاهده نشده است.