آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

فیس آپ

در دنیا امروز روش‌های متنوع و موثری برای پاکسازی و لایه‌برداری پوست وجود دارد که هریک از آن‌ها می‌توانند تاثیر چشمگیری در سلامت پوست شما ایجاد کنند. متخصصان نیز با استفاده از انواع لایه برداری‌های فیزیکی و شیمیایی نسبت‌ به پاکسازی پوست افراد اقدام می‌کنند. یکی از روش‌های جدید برای رسیدن به پوستی شفاف، زیبا و سالم، فیس آپ است. این روش جایگزین بسیار مناسبی برای میکرودرم‌های پودری محسوب شده و در زدودن لایه‌های مرده و معضلات سطحی در پوست بسیار موثر عمل می‌کند. اگر می‌خواهید با فیس آپ و نحوه انجام آن آشنایی بیشتر پیدا کنید، با ما در این مقاله از وبسایت زیباطب همراه باشید.

معرفی فیس آپ

یکی از خدمات تخصصی که امروزه در کلینیک‌های زیبایی معتبر توسط افراد متخصص برای لایه‌برداری و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود، فیس آپ است. فیس آپ امروزه رواج زیادی پیدا نموده و جدیدترین نسل میکرودرم ابریژن است که برای هر فرد نسبت‌ به شرایطی که دارد، به شیوه متفاوتی انجام می‌گیرد. درواقع با استفاده از فیس آپ یک لایه ظریف از پوست بدون ایجاد خون‌ریزی یا زخم برداشته شده و پوست به‌تدریج بازسازی و جوان‌سازی می‌شود. بنابراین با استفاده از فیس آپ می‌توان رفع تدریجی این تیرگی را نیز تجربه کرد. همچنین این روش در کاهش قابل‌توجه جوش‌های سرسیاه نیز از طریق لایه‌برداری سطحی موثر بوده و علاوه‌بر کمک به افزایش شفافیت، به کاهش لک‌های سطحی و بهبود کیفیت پوست صورت نیز می‌انجامد. این تکنیک در از بین بردن تیرگی‌های موضعی و بیرونی سطح پوست و همچنین ریزش لایه‌های مرده پوست تاثیر قابل‌توجهی داشته و درعین‌حال هیچ‌گونه ماده شیمیایی روی پوست شما استفاده نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که فیس آپ تنها برای پوست صورت نبوده و از آن برای رفع تیرگی قسمت‌های مختلف بدن مثل زانو، آرنج یا قوزک نیز استفاده می‌شود. در بسیاری از مواقع که شاهد تیرگی و خشکی پوست در نواحی قوزک، آرنج و… هستید، درحقیقت لایه مرده‌ای در این نواحی تشکیل شده که می‌توان تنها با استفاده از چند جلسه فیس آپ آن را جدا نمود. همچنین لازم به ذکر است که فیس آپ همزمان با لایه برداری و جوان‌سازی به جریان افزایش جریان خون و کلاژن سازی در پوست نیز کمک می‌کند.

انواع سری های دستگاه فیس آپ

دستگاه فیس آپ دارای سری‌های متفاوتی بوده که از آن‌ها متناسب با نوع پوست و شرایط پوسته موردنظر استفاده می‌شود. به‌طورکلی این دستگاه دارای 5 سری مختلف بوده و هرکدام شرایط خاص خود را برای لایه‌برداری از پوست دارند که در ادامه به معرفی هریک از این سری‌ها خواهیم پرداخت. ◽ سری XXFine برای لایه‌برداری از پوست های حساس کاربرد داشته و برای افرادی که پوست‌شان به‌سرعت تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گزینه مناسبی خواهد بود. ◽ سری XFine یک لایه برداری ملایم و ایده‌آل برای پوست های معمولی است. سری Fine برای لایه برداری متوسط به‌منظور درمان لک صورت مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این سری می‌توان به‌منظور درمان ملاسما نیز استفاده نمود. ◽ سری Medium یک لایه بردار بسیار قوی بوده که اغلب برای برطرف کردن چین‌وچروک‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این سری برای لایه‌برداری از ضایعات نسبتا شدید پوستی نیز گزینه مناسبی خواهد بود. ◽ سری Course برای تیرگی‌های شدید زانو، زیربغل، کشاله ران و آرنج استفاده می‌شود. همچنین این سری برای لایه‌برداری ضایعات شدید پوستی در تمام قسمت‌های بدن موثر عمل می‌کند.

روش انجام فیس آپ

فیس آپ یک تکنولوژی جدید برای پاک‌سازی پوست بوده که با استفاده از یک موتور گرداننده باعث ماساژ و سایش روی سطح پوست می‌شود. همچنین این روش پاکسازی، لایه‌برداری و جوان‌سازی پوست را به‌همراه دارد و علاوه‌بر تحریک کلاژن سازی درنهایت باعث می‌شود که پوست شما شاداب‌تر و سفت‌تر شود. فیس آپ درواقع نسل جدید دستگاه‌های میکرودرم بوده که به‌علت حذف پودر مشکلات قدیمی همچون پاشیدن پودر، گیر کردن آن در دستگاه و جداسازی پودر از پوست‌های جدا شده را به‌همراه نخواهد داشت. همچنین یکی از مزایا این روش نسبت‌ به میکرودرم ابریژن‌های پودری امکان استفاده راحت آن در ناحیه اطراف چشم است. هندپیس این دستگاه که از جمله فناوری‌های روز شرکت‌های معتبر محسوب می‌شود، هنگام کار سری نصب‌شده روی خود را به‌صورت دورانی به چرخش درمی‌آورد و به‌صورت هم‌زمان عمل لایه برداری پوست را به‌همراه ماساژ انجام می‌دهد. حرکت دورانی سری دستگاه باعث از بین بردن ضایعات پوستی شده و با انجام ماساژ حرکت جریان خون به بافت‌های پوست را تسریع می‌بخشد. همچنین توجه داشته باشید ماده‌ای که به‌منظور تماس با پوست و لایه برداری از آن استفاده می‌گردد، از جنس سیلیکون کاربید بود و کاملا با پوست صورت سازگار است. درنتیجه این روش هیچ‌گونه عوارض پوستی را برای فرد به‌همراه نخواهد داشت. با توجه به وجود گونه‌های مختلف پوستی با حساسیت‌های مختلف، سری‌های دستگاه فیس آپ طوری طراحی‌شده‌اند که با انواع پوست‌ها سازگار باشند. همچنین توجه داشته باشید که دستگاه فیس آپ صورت مجهز به یک سری پلاستیکی بوده که برای ماساژ پوست و کمک به جذب مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که فیس آپ صورت هیچ‌گونه عوارض جانبی و التهابی نداشته و دوره درمان متقاضی به‌طور معمول حدود 30 دقیقه طول می‌کشد که پس‌ از گذشت این مدت فرد می‌تواند کارهای روزانه را از سر بگیرد.

کاربردهای فیس آپ

اگرچه مهم‌ترین بخش از کارکرد دستگاه فیس آپ لایه‌برداری و پاک‌سازی پوست صورت محسوب می‌شود؛ اما این دستگاه از قابلیتی برخوردار بوده که می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن نیز مورداستفاده قرار گیرد. بنابراین شما می‌توانید از این دستگاه برای برطرف کردن ضایعات پوستی در نواحی مختلف پوست بدن همچون پوست کشاله ران، زیر چانه، قوزک پا، روی شکم، بازوها، زانو و گردن نیز استفاده کنید. تاثیر استفاده از فیس آپ برای نواحی مختلف بدن بسیار عالی بوده و به‌مرور تیرگی‌های بدن را کاهش می‌دهد. از دیگر کاربردهای فیس آپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
◽ درمان جای جوش و اسکار آکنه
◽ درمان جای زخم روی پوست بدن
◽ درمان ترک‌های پوستی ناشی از بارداری یا لاغر شدن سریع
◽ برطرف کردن جوش‌های سرسیاه و منافذ باز
◽ از بین بردن یا کم‌رنگ کردن انواع کک و مک
◽ از بین بردن جای خالکوبی یا تاتو
◽ درمان جای سوختگی
◽ کمک به تعادل چربی در پوست
◽ تحریک پوست به کلاژن سازی
◽ افزایش قابل‌توجه کیفیت پوست
◽ درمان منافذ باز صورت

مراقبت های بعد از انجام فیس آپ

معمولا پس‌ از انجام فیس آپ پزشک متخصص مراقبت‌های لازم را به شما شرح خواهد داد که همین امر باعث کسب نتیجه‌ای هرچه بهتر و سریع‌تر خواهد شد. درادامه به بیان برخی دیگر از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از انجام فیس آپ خواهیم پرداخت. تا 24 ساعت پس ‌از انجام فیس آپ از ماساژ صورت و لیف کشیدن در حمام خودداری کنید. تا 48 ساعت بعد از انجام این روش اصلاح صورت ممنوع است. پس‌ از انجام فیس آپ بهتر است که پوست صورت را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید و تا جای ممکن از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. توصیه می‌شود تا 3 الی 4 روز پس‌ از انجام این روش، پوست ناحیه موردنظر را مرطوب نگه دارید.

سخن پایانی

همان‌طورکه گفته شد فیس آپ یکی از روش‌های درمانی مناسبی بوده که سطح ایمنی بالایی داشته و شما می‌توانید با اطمینان کامل از آن استفاده کنید. این روش کمترین خطر یا عوارض را برای افراد به‌همراه خواهد داشت؛ اما توجه داشته باشید برای‌ اینکه میزان موفقیت درمان و نتیجه‌بخشی فیس آپ افزایش پیدا کند، لازم است که همواره از بهترین مراکز و متخصصین کمک بگیرید.  کلینیک دکتر محمد حسین کره ای مجهز به انواع دستگاه‌های جدید و مدرن دنیا بوده و شما می‌توانید با خیالی آسوده نسبت‌ به انجام روش‌های درمانی و زیبایی اقدام فرمایید. همچنین برای رزرو نوبت و ارتباط با کارشناسان  می‌توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید.

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3