آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی پلاک 6 ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3 | 02122303360

راهکارهایی برای از بین بردن و درمان خط خنده

همه ما با خط خنده آشنایی داریم، همان چین و چروک‌هایی که در دو طرف بینی و گوشه دهان به وجود می‌آید و در زمان لبخند زدن، بیشتر خود را نمایش می‌دهد و به همگان میگوید: «ببینید، این من هستم که مسن شده‌ام!». این خطوط، ظاهر پرانتزی مانندی به چهره می‌دهند و می‌توانند نسبتا عمیق یا بسیار عمیق باشند. معمولا هم در اوایل دهه چهل زندگی در چهره ظاهر می‌شوند. البته گاها جوانان با گونه‌های برجسته نیز این خطوط را می‌بینند، اما با گذر زمان و بالارفتن سن است که عمیق‌تر شده و ظاهری خسته و مسن به چهره می‌بخشد. از بین بردن خط خنده اصلا کار سختی نیست! روش‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره مند شوید. در ادامه قصد داریم هرکدام از روش‌ها را معرفی کرده، از مزایا و معایب آنها بگوییم و با صحبت از توصیه‌ها و مراقبت‌های لازم، شما را در این مسیر راهنمایی کنیم. پس اگر به دنبال خلاصی از شر خطوط خنده خود هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

انواع روش از بین بردن خطوط خنده

قبل از معرفی روش های درمان خط خنده بهتر است نگاهی داشته باشیم به عوامل ایجاد خطوط لبخند، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

◽ افزایش سن و از بین رفتن انعطاف‌پذیری یا کلاژن پوست
◽ خشک بودن بیش از اندازه پوست
◽ عامل وراثت و ژنتیک
◽ مصرف بی‌رویه سیگار
◽ قرار گرفتن در معرض نور خورشید
اما سوال مهم و اساسی که اغلب در ذهن افراد وجود دارد این است که چطور این خطوط که منجر به بالارفتن سن آنها شده را از بین ببرند ؟! می‌خواهیم در ادامه این روش‌ها را معرفی کنیم.

تزریق ژل

تزریق ژل به خط خنده یکی از اولین گزینه‌هایی‌ است که افراد برای رفع خطوط خنده به سراغ آن می‌روند. چراکه این روش با وجود ماندگاری کمتر نسبت به سایر روش‌ها (چیزی حدود ۶ الی ۱۲ ماه)، دارای عوارض کمتری بوده و عدم نیاز به جراحی در آن نیز باعث شده تا طرفداران بیشتری را به سمت خود بکشاند. در واقع در تزریق ژل، دو طرف دهان با فیلرهایی از جنس هیالورونیک اسید پر می‌شود. بطور معمول آن دسته از افرادی که از سنین بالاتر و چهره‌ای لاغرتر برخوردارند، بهترین گزینه برای استفاده از این روش به حساب می‌آیند. به عبارت ساده‌تر؛ ساختار ژنتیکی افراد، در نمایان شدن خطوط خنده، نقشی حیاتی ایفا می‌کند. از همین‌رو تمامی افرادی که در سلامت عمومی کامل به سر می‌برند، می‌توانند از این روش بهره مند شوند.

تزریق بوتاکس

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن خط خنده از روش تزریق، استفاده از ماده محبوب بوتولینوم یا همان بوتاکس می‌باشد. پزشک متخصص پوست به وسیله یک سوزن کوچک این ماده را به محل مورد نظر تزریق می‌کند. بعد از تزریق، ماهیچه‌های مورد نظر ضعیف شده، به نوعی خطوط خنده و چروک‌ها راها می‌شوند. کمرنگ شدن چین و چروک چند روز پس از تزریق به وضوح قابل مشاهده است. اما چه کسانی می‌توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند؟ برای تزریق بوتاکس خط خنده می‌توانید به متخصص پوست، جراح پلاستیک و یا دکتر چشم پزشک مراجع کنید. این تزریق دوره نقاهت نسبتا کوتاهی دارد و تنها کافی‌ست تا فعالیت‌های روزمره خود را به ۲۴ ساعت بعد موکول کنید. از عوارض تزریق بوتاکس میتوان به سردرد، قرمزی یا خارش در محل تزریق اشاره داشت.

لیفت خط خنده با نخ

با پیشرفت علم پزشکی این روزها روش‌های متنوع بسیاری برای درمان خط خنده روی کار آمده که یکی از این روش‌های نسبتا نوظهور نخ لیفت می‌باشد. نخ‌ها به عنوان یکی از بهترین روش‌های غیرجراحی برای جوانسازی صورت و از بین بردن چین و چروک استفاده می‌شود. اکثر متخصصان زیبایی برای کاهش افتادگی بافت‌های اطراف گونه، مجاور خط طبیعی نازولبیال و لیفت صورت از نخ‌‌های لیفت با مرغوبیت بالا کمک می‌گیرند. زمانی که مراجعه کنند بر اثر مرور سن علاوه بر افتادگی دچار تحلیل نسوج باشد، در کنار استفاده از نخ می توان از تزریق ژل نیز کمک گرفت. در میان انواع نخ‌های موجود در بازار، یکی از نخ‌های کم عارضه و با کیفیت در دنیا، نخ سیلوئت می‌باشد که کمترین عوارض را نسبت به بقیه دارد. این روش در کلینیک زیبایی پارسا بیوتی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. فرد می‌تواند بلافاصله بعد از انجام نخ به فعالیت های رومزه خود بازگردد و کبودی‌‌ و ورم جزئی پس از دو تا سه روز از بین می‌رود.

تزریق چربی

از روش‌های دیگر درمان خط خنده می‌توان به تزریق چربی اشاره کرد. یکی از دلایل اهمیت این روش، استفاده از چربی بدن خود فرد می باشد که می‌توان به کمک آن به راحتی عامل اصلی ایجاد خط خنده عمیق که شامل کاهش حجم چربی زیر پوست و کلاژن است را برطرف نمود. پزشک متخصص چربی مورد نظر را از نواحی باسن، شکم یا کنار ران پا، برداشته و پس از آماده سازی در نواحی مورد نیاز همانند گونه و چین نازولبیال تزریق می‌کند. از این روش می‌توان برای جوانسازی نواحی مختلف صورت که بر اثر افزایش سن دچار تحلیل شده نیز استفاده کرد. از دیگر مزیت‌های استفاده از چربی در مقایسه با تزریق ژل، می‌توان به باقی ماندن حدودا ۳۰ درصد از چربی در صورت اشاره داشت، اما در تزریق ژل بخصوص هیالورونیک اسید، اثر آن بعد از مدتی به کلی از بین می‌رود و نیاز به تزریق مجدد است. همچنین تزریق چربی به خط خنده ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به ترزیق ژل دارد که این خود یکی دیگر از مزیت‌های آن می‌باشد. این تزریق دوره نقاهت به خصوصی ندارد و محل کبودی و ورم حاصل از برداشتن چربی پس از یک هفته بهبود می یابد.

میکرونیدلینگ پوست صورت

همانطور که می‌دانید با افزایش سن کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد. در این روش درمانی با القای کلاژن، تولید کلاژن طبیعی در پوست افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل بعد از انجام میکرونیدلینگ انتظار می رود که چروک‌های صورت از جمله خط خنده پر شده و از بین برود. در پزشک معالج در این روش به یک غلتک با چند سوزن کوچک نیاز دارد. آکادمی پوست آمریکا طی تحقیقاتی اعلام کرده که نتایج نیدلینگ به صورت تدریجی تاثیر گذار است و در نهایت پس از ۹ ماه نتیجه نهایی آن را می‌توان مشاهده کرد. معمولا برای دست یابی به نتایج بهتر توصیه می‌شود که ۳ تا ۶ دوره از این روش استفاده کنید. در دوره ترمیم پوست توسط این روش، قرمزی و کبودی یک فرآیند کاملا طبیعی‌ست.

لیفت صورت

یکی از کامل‌ترین و بهترین راه‌های برطرف نمودن چین و چروک اطراف دهان و لیفت صورت می‌باشد. به کمک این روش می‌توانید مشکلاتی مانند: افتادگی بافت‌های میانی صورت و گونه، خطوط اطراف دهان و چین و چروک های اطراف چشم را به صورت همزمان و در یک عمل جراحی از بین ببرید.

با ما در تماس باشید

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3